středa 30. července 2014

♥ ŠVESTKY ♥

Vloni se nám neurodila pomalu ani švestka a letos obalený celičký strom....
A tak jsem se těšila jak letos budu dělat povidla a ouha....
Strašná vedra a sucho :o( a dnes jsem posbírala snad 1000 spadlých švestek nezralých....jestli to takhle půjde dál za chvilku tam nebude ani švestička :o(
Koupila jsem si pár švestek v obchodě a tak jsem letos dělala první švestkový koláč :o) a plněné tvarohové knedlíky :o) no ale sladké tedy nebyly ani trochu.... 
Bohužel fotku knedlíků a naaranžovanou buchtu s kafíčkem nemám...Když jsem se vrátila ze zahrádky nebyl doma už ani drobeček ... :o)))
Mějte se krásně a užívejte si radostí léta a prázdnin ...
                                                  ♥ Martina ♥

14 komentářů:

  1. Máš pravdu, to sucho je strašný. Taky nám padají švestky. Jsem zvědavá kolik jich sklidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem Alenko také zvědavá stejně jako ty...ale dnes konečně pršíííííí :o))))

      Vymazat
  2. To je jak u nás .... jak nevyfotím hned, není co fotit:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, teda ja tady dostala takovou chut na svestkovy kolac.. a predstav si, ze svestky jsem tu nikdy nevidela..musim se zeptat maky, zda se tu vubec daji nekdy sehnat..mej se krasne...za tyden si je uz budu moct udelat....Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy toto ale uteklo :o) ale užila jsi si báječné pohody vid?Tak se měj krásně a za týden už si budeš pochutnávat na švestkovém koláči :o)

      Vymazat
  4. Marti, to je smůla - když nepomrznou květy a už se urodí tolik švestiček, že je zničí sucho.Není nad českou švestku, ty dovozové jsou naprosto bez chuti. Tak ať ti nepřijde celá úroda vniveč. A já peču koláče hoodně brzy ráno - jen tak je mohu občas nafotit, než zmizí jako u vás. :-) Pa a hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ladi to máš pravdu naschvál jsem vybírala ty hodně už zralé a měkké a stejně byly jako štovík...jen tak k jedení opravdu nebyly a proto ten koláč a knedlíky :o) Tak to je fajn že nejsem sama a mizí to i jinde :o))

      Vymazat
  5. U maminy sa zase na slivke pri búrke zlomila jedna veľká haluz plná sliviek. To, že si nemala čo odfotiť svedčí o tom, že to bolo výborné. Pekné leto. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám bouřka asi před 4lety tuhle švestku přímo bouřka rozlomila a tak už má podpěru...už jsem ji chtěli dávno pokácet ale když na jaře byla obalená květy tak jsme se nad ní zase slitovali...už máme skoro celou zahradu plnou jejich odnoží planých jak se snaží zachranovat a špatně se to vyrývá.... a zamořuje nám to zahrádku :o(
      No chtěli ještě další ale už nebyly švestky--dnes jedem do města a tak zase nějaké koupím i když dobré tedy jen tak na jedení tedy nejsou...I ty měj Andrejko krásné léto...

      Vymazat
  6. Marti nám ty švestky také padají :( a to sem se těšila na koláč....stejně jako Ty švestky kupuji....pa, Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári dnes prší hurááááá tak snad tyhle zbylé už neopadají :o)

      Vymazat
  7. Martinko. Dobrá zpráva. U nás už od rána krásně prší. Tak snad se ovoci na stromech konečně dostane vláhy. Měj se krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. AHoj Marti, švestkový koláč bych si hned dala :) Akorát si na něj musím ještě počkat. U nás jsou švestky ještě zelené.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komentáře :o)
Občas jsem ve skluzu trošku s odpovídáním ale čtu Vás všechny poctivě hned ♥